Amathea – Gravid og usikker?

Du har helt sikkert sett den posteren.

Vi sykepleierstudenter er i praksis for tiden. Og i «Lysløypa» av forebyggende etater i byen (SMISO, Sosialmedisinsk senter, Tvibit, utekontakten)som vi gjennomførte i dag, kom vi selvfølgelig innom Amathea. Jeg blogger ikke mye for tiden, men om du er/ blir smelt på tjukka og ikke helt vet hva du skal gjøre – gå dit. Det er fire + år siden sist jeg var der og hadde første samtale («abort eller ikke?»), svangerskapskurs og noen barselmøter (jeg var utslitt og sluttet…) – En av de to(!) ansatte som jobber i Amathea sjekket åpningen da jeg var i fødsel (hun er jordmor og for de som ikke vet hva det vil si, så skal det åpnes 10cm når barn skal ut..)

I dag kom jeg inn der, og den andre sykepleieren kjente meg igjen med en gang. «Herregud!» sa hun mens hun ga meg en klem etter foredraget (taushetsplikt!).» Jeg blir så glad nå!». Det var kjemperart å være der igjen, men tryggheten kom raskt tilbake. Så godt ar jeg bare måtte skrive det!